Followers

Tuesday 8 November 2011

pening3!!!

salam alaik..
    IQT xde sains tulen meaning xde bio..sy mnat bio.so,rasanya tak payah la kot nak gatal2 pindah.maybe Allah nak bagi peluang kpd sy untk majukan kaka.ape la pkai ayat skema.insyaallah,naqibah form 4 tahun depan lebih mantap.sebarkan dakwah..amin..

   Rasa macam tak percaya je raya aidiladha lebih meriah dari aidilfitri.sy tertnye-tnye la kan raya korban kena mintak maaf jugak ke?haha..so,org laen duk bermaafan boleh sy duk tgok tv?ade ke org mcm tu?tpi ade satu la terkilan.yela.sy mmg nak brubah btul2 sbb Allah.kalau kita brubah sbb lelaki,tkut back kpada tabiat dulu balik.kalau niat kita betul-betul ikhlas,insyaallah,Allah permudahkan.yang nak dijadikan ceritanya,kan sy dah tukar pakai selendang leran 60.Alhamdulillah..ok.tapi sabar jela org duk panggil ustazah..sy akn buktikan yang pakai jilbab bukan ustazah jer.doktor pun boleh..cita2 sy mmg nak jadi doktor..doktor pakar kanak-kanak sebab saya suka budak-budak.Ya Allah.bilalah manusia nak berubah.mudah-mudahan Allah cepat turunkan hidayah.Amin..sebelum ni bukannya tak pakai tudung.Setakat menutupi dada dah.Yelah,dulu tak ambil kisah sangat.Apa-apa pun boleh jadi.Nak dapat syurga Allah tak senang.Selama ni saya terfikir,masih cukup ke iman aku ni?Kenapa orang buat maksiat tak terfikirkan Allah?Tak terfikirkan azab Allah.Kenapa manusia sekarang dah tak ambil peduli?Bila Malaysia nak dapat pemimpin yang betul-betul beriman supaya dapat memimpin negara dengan baik..Kenapa tak buat undang-undang wanita islam kena pakai pakaian yang munutup aurat dengan betul?Ramai perenpuan pakai tudung tapi tak tutup dada,sanggul tinggi,pakai lengan pendek,baju ketat..tu belum cukup baik la tu.Sama la lelaki,kalau main bola,kepala lutut tak tutup,tak cukup baik la tu.Hbis?Macam mana nak jadi baik?InsyaAllah..sy pun akan tanya kak2 yang laen yang lebih tahu.Ilmu saya pun sikit je.Saya haya kongsi apa yang saya tahu..Dan kaum hawa,,Ketahuilah bahawa golongan yang masuk neraka ialah berbonggol unta mean  pakai  tudung yang sanggul tinggi tu.Nauzubillah..Sama-samalah kita berdakwah demi islam dan ikhlas kerana Allah.InsyaAllah..

Banyak lagi yang saya nak kogsi..tapi lain hari yer..
salam~~
perindu syahid Allah

No comments:

Post a Comment