Followers

Monday 20 August 2012

Meriahnya 1 Syawal !

Salam alaik!

Ingatkan nak post malam tadi.Tapi disebabkan aku dapat demam tak dapat la nak mengepostnya.Ni pun dah kebah sikit demam.Baru dapat post.Tadi pergi cari klinik tapi satu pun tak buka.Nak pergi hospital ramai orang la pulak.Kesian kat ma sebab dia nak pergi rumah sedara,anak dia bertunang.Sacrifie la sikit walaupun rasa macam nak mati.

Pastu singgah kat pasaraya beli aiskrim.Pelik kan demam-demam pun makan aiskrim.Itu sebab aku sakit tekak.Ma cakap elok makan aiskrim.Aku tak nampak pun kat mana eloknya.Kurang yakin dengan petua dia aku beli minyak yu yee dan dequadin.Tak dapat rawatan doktor aku pun jadi doktor tuk diri sendiri.Beli sekali lobak merah and daun sup,suh ma buatkan bubur nasi.Berjalan pun macam orang tak betul.

Balik je terus cari katil.Sedar je kakak aku suh makan bubur nasi.Pastu makan panadol and minum susu.Segalanya sendiri buat,rawat diri sendiri la katakan tapi still tak kebah.Last sekali aku geram sangat baring kat bawah kipas sampailah suhu badan turun.

Aku rasa aku demam sebab salah makan kot.Moral of the story is,jaga makan walaupun raya.Jangan makan benda-benda pelik dan jangan makan tapai pastu minum air bergas.Tak ke naya tuh.Kalau rasa nak beraya di hospital buatlah cam gitu.

Oh Allah! tolong berikan kepada kami kesihatan yang baik supaya dapat beribadat kepadaMu.

Sebenarnya,cerita aku demam tuh bukanlah cerita utama dalam post aku ni.Tengok tajuk pun dah tahu aku nak cerita pasal 1 Syawal kan.Memang meriah.Berbeza dengan tahun lepas.Baju raya aku just abaya.Malas nak pakai cantik-cantik.Cukuplah sekadar menutup aurat.Aku rasa kalau aku tunjuk gambar saja kira okey la kan.Tatau nak cerita macam mana.Bak kata Yuna,'Every pictures have their story.'

Malam raya:

muka eksited padahal main lilin je pun..haha,jahatnya aku!

 budak ni pun sama eksited!

 Susah nak buat lilin tuh,selalu terpadam dek angin..ops kantoi aku pun main lilin,kunag3

kawan selamanya!

raya pertama:

Eh! Mana mekcoh ni,haih! tak boleh jadik ni.

Ada pun aku..*yang pakai serba hitam buat 'peace'



 Hakim cute!




         













Sebenarnya banyak lagi gambar tapi malas nak letak banyak-banyak.Buat semak je kan.Dah la tak cantik!Haih,waktu ni orang pergi raya tapi aku berkurung dalam bilik.Nasib baik ada blog terchenta ni kan.Lastly from me..Selamat hari raya,,tahniah sebab korang dapat pergi raya,,huhu..

#lupa nak cakap,,semalam sedara2 dtg,pastu aku pun hidang la triffle,aku pun menghendap kat dapur tengok respon dyeorang makan triffle aku.Lastly aku dengar ada orang tanya.."Sape buat triffle ni?"Then mak aku pun cakapla yang aku buat. "Sedap!" Aku kat dapur dah terkiput-kiput.Nak je aku pergi kat dye then ckap thank you3!!!!hahaks*kembang hidung!Tak malu btol!





No comments:

Post a Comment