Followers

Saturday 18 August 2012

Resipi: Triffle

Salam alaik,

Banyak kali aku buat triffle,tapi hari ini baru rajin sikit nak masukkan resepi dalam blog,lepas ni korang boleh cuba sebab tersangat la senang..sumpah tak tipu..aik?asal kau buat malam raya?hahahaha,,biasanya malam raya orang sibuk duk buat ketupat la,rendang la dan sewaktu dengannya..tapi aku?Ala..boleh buat pencuci mulut kan,tetamu mai kita hidangla sekali triffle tuh,kan?Dulu aku tak berminat pun nak ambik tahu macam mana nak buat triffle,sebab aku rasa benda tu susah nak buat.Hari tu kiteorang duk tasmi' macam biasa kat surau,ala biasa la kan..pelajar pompuan kan banyak mulut.Pot..pet..pot..pet..tertubik la pasal resepi tu la,resepi ni la..alih2,resepi triffle gak menarik perhatian aku.Cewah! Nasib kau la triffle..Jadik mangsa aku,,heh3..Eh? Dari tadi aku duk melalut,lupa pulak niat asal.*sebenarnya panjang lagi nak cakap..tapi aku rasa korang mesti tak sabar nak tengok resepi kan? Memandai je aku -_-'

Bahan-bahan:

  • kek gulung
  • buah-buahan dalam tin(cocktail)
  • 1 tin susu cair
  • 3 sudu camca besar gula
  • 2 sudu tepung kastard
Cara-cara membuatnya:

  1. Susun kek gulung dalam bekas.


macam ni tau!
     2.  Tuang buah-buahan cocktail di atas kek gulung tersebut.

Bagi dye rata tau.

    3.  Kemudian,tuangkan kastard yang sudah dimasak tadi.

bagi dye rata jugak..

    4.   Lastly,tuang jeli yang sudah dimasak.


#kastard dgn jeli korang buatla sendiri..hehe..

Senang kan? Try la buat.Apa-apa persoalan bolehlah komen-mengomen ye..

Tadaaa!!! Ni la Triffle nye,,sedap taw,hehe*perasan


Sape2 yang nak rasa,datanglah rumah saya..kek batik ada sekali tau,,yummy2~
Selamat mencuba kawan-kawan...










No comments:

Post a Comment